Att få unna sig lite

Att vara student idag ger ingen lyxtillvaro direkt. Det funkar väl om man är 18 och bor hemma hos päronen, men att vara förälder, singel, ha egen bostad och samtidigt vara student är en ekvation som inte går helt ihop.

Men ibland finns det stunder då jag plötsligt kan unna mig lite extra. Igår var jag faktiskt och shoppade saker till mig själv. Det händer inte allt för ofta nu för tiden, och jag erkänner att det mestadels berodde på mina generösa föräldrar. Så  nu ska jag göra som alla 17-åriga modebloggare och blogga om mina nya kläder och andra ytliga saker som är totalt ointressant för någon annan än mig själv :-)

Jag köpte fina, svarta stövlar med långt skaft i en affär på Hornsgatan. Och tro det eller ej, det är första gången i mitt 42-åriga liv jag äger ett par långa stövlar. När jag kom hem och visade upp dem för min totalt skotokiga dotter sniffade hon upp dem och utbrast: "Åhhhh....det finns inget som slår doften av ett par nya skor och stövlar!". Jag var tvungen att ta ett litet sniff själv då, och jo...det luktade gott :-)

Jag köpte också en röd kort ullkjol på Åhlens. Ett fynd för 299 spänn. Nästa vecka ska jag ut på ett på par mingel, jag kommer att känna mig som en där MILF (tänker inte förklara, slå upp det).

Ikväll har jag softat hemma med min son. Jag lagade middag som till och med föll honom i smaken. Helstekt fläskfilé med rosmarin och rotfruktsgratäng. Rosmarinen tog jag färsk från balkongen. Gratängen blev så där perfekt krämig. Hemligheten är att man inte ska lägga allt i en form och in i ugnen. Ner i en kastrull och koka rotfrukterna och potatisen i grädd-mjölkblandningen tills det blir mjukt, sen in i ugnen sådär en kvart. När man kokar potatisen först lösgörs stärkelsen så att det inte blir vattnigt.

Det hade ju varit perfekt med en Rioja till det, men det blev Cola light. En av mina stora laster, så det funkade det med.







Helgen kommer att avslutas med en trevlig fika med andra mammor från autismforum från allforforaldrar.se imorron. Kanske följer även en ny bekant från bloggosfären med också. Trevligt :-)













Min middag ikväll

Kommentarer
Postat av: whatthefuckdotcom

kika in för att säga godmorgon :) Jädrans snygga skor!

2008-10-19 @ 09:27:42
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Vilka fina stövlar:) Jag har nog två par liknande bara för att jag älskar stövlar. Ändå går jag oftast runt i fotvänliga löparskor. Jag är för gammal för att vara hipp varje dag. Lite då och då får räcka:) Solen skiner här på Närkeslätten hoppas den gör det hos dig också.

Ha det bäst!

2008-10-19 @ 11:51:07
URL: http://pz2.blogg.se/
Postat av: Monica ♥♥♥

snyggt!

Och vilken god mat , hungrig blev jag nu !

2008-10-19 @ 12:49:19
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Bella

Jag har sådana problem med att hitta stövlar som är både snygga och där klackarna inte är skyhöga! Har ett par just nu som är supersnygga men jag kan tyvärr bara gå i dem i en halvtimme innan fötterna säger ifrån. De du hittade ser helt perfekta ut!



Ang. blodsocker ja.....Ibland spelar det ingen roll om man ätit PRECIS samma saker som dagen före- Mina värden gör precis som de vill....Det är ju så mycket annat som påverkar också- Om jag är stressad på jobbet så stiger blodsockret direkt!

Men men...Det finns värre saker här i livet!



Kram!

2008-10-19 @ 16:14:32
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: Mumari

Snygga stövlar! Klart man måste få shoppingblogga lite :o)

Själv hittar jag sällan stövlar till mina breda vader.



Angående hundar med prinsesskläder...ja, visst är det sjukt, perverst tycker jag!



Hoppas du får en fin söndagskväll nu! Kramen

2008-10-19 @ 19:21:10
URL: http://mumari.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0