Mysteriet med det brutna trädet

Idag lämnade jag den sjuka sonen hos den sjuka stora dottern och gick några ärenden på söder. På väg hem i Södermalmsallén var ett av de stora träden helt avbrutet i två delar. Jag tittade förbryllat ett tag. Jag hade gått förbi den platsen ett par timmar tidigare och inte sett något, det måste ha skett sent på eftermiddagen idag.

Trädet var stort och helt friskt inuti, inte murket alls. Det hade inte stormat, blixten hade knappast slagit ner och allén är bilfri så ingen kunde ha krockat. Brevid mig stod det än gammal farbror och tittade,

Jag: "Vet du vad som hänt?"

Farbrorn: "Ingen som helst aning. Verkar mystiskt det här".

Det dök upp en medelålders kvinna. Hon såg med förvånade ögon på trädet.

Kvinnan: "Hur gick det här till? Jag var förbi här för två timmar sen, då var det helt".

Vi stod och diskuterade olika möjligheter. Kvinnan ratade att det skulle vara blixten. Det såg annorlunda ut hävdade hon. Dessutom hade det inte varit åskväder. När vi skildes åt var vi inte klokare någon av oss. Jag hade med mig kameran och tog några bilder.

Någon som ser bilderna och har en förklaring till Mysteriet med det brutna trädet i Södermalmsallén?

Vad hände i Södermalmsallén egentligen?







Ser ju helt friskt ut inuti

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0