Typoutmaning

Jag ramlade över en blogg av en händelse idag, och där fanns en utmaning jag inte kunde motstå. Den lät så här:

"Utmaningen lyder: Välj ett låtcitat, en textrad, dylikt, välj ett typsnitt, kreera. Man får inte använda färger utom vitt och svart. Man får endast använda typsnittets former. Man får inte använda sig av nån klämkäck bakgrundsbild eller något annat bildelement på något sätt alls. Endast typsnittet. Bara bokstäver."


Jag har ett rätt nördigt intresse för typsnitt. När jag hittar ett riktigt nytt snyggt typsnitt blir det som en liten förälskelse. Ja faktiskt så börjar hjärtat att slå en aningen snabbare och jag känner att jag bara måste ha det.

Nåja, här är mitt bidrag i utmaningen. Det är rader från temalåten till "True blood".

"Bad things" av Jace Everett



Här finns förresten utmaningen för alla andra typografnördar där ute: lyxunge.blogspot.com/

Kommentarer
Postat av: Tyskungen

Jag läste din kommentar på min blogg. Och eftersom jag (till skillnad från många bloggare faktiskt bryr mig) så vill jag bara säga ett enkelt:



TACK!



Kram på dig,



Klaus

2008-10-29 @ 02:04:14
URL: http://beiersdorfbloggen.blogspot.com
Postat av: Lyxunge

Trevligt trevligt!

Tack för att du tittade in.

2008-10-29 @ 08:20:02
URL: http://lyxunge.blogspot.com
Postat av: Annika

Om det här var en tävling hade jag på stört röstat för ditt bidrag....så bra!

Just sisådär känner jag mig denna morron...

Allt göttigt till dig

2008-10-29 @ 09:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0