Vem pimpar papperskorgar?

Idag när jag som vanligt stressar iväg från praktiken för att hämta sonen på fritids fick jag syn på något som fick mig att stanna upp. Mariatorgets perrong stoltserade med en papperskorg som var utrustad som en strippa i Vegas. Den var draperad i lila och tigerrandigt tyg samt dekorerad med svart spets. Insidan var klädd i ett tjusigt rosa silkaktigt tyg. Alltså ingen papperskorg man vill slänga resterna av en varmkorv insmetad i ketchup.

Efter att ha slängt upp kameran och tagit några bilder kunde jag inte låta bli att undra: Vem har pimpat upp den här papperskorgen?

Jag ser framför mig ett gäng vänsterorienterade vegantjejer frän söder som vill göra stockholm vackrare.  Men skulle de verkligen välja tigerrandigt och lila? Och svarta spetsar? Nääääh....då skulle den säkert stoltsera med broderade blommor eller nåt (vaddå...jag har inga fördomar).

Ett gäng händiga transor kanske? Kan det vara svaret? Eller är det extragavanta stockholmsprofilen Nalle Knutsson som varit framme här och härjat med nål och tråd?

VEM STÅR BAKOM? JAG VILL VETA!

Papperskorgarnas svar på Betty Page finns på Mariatorgets T-station

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0